Secretar General

Morar Monica Camelia

 

 Localitate: Galautas

 Judet: Harghita

 Ţara: Romania

 Cod postal: 537120

 Telefon: 0266-345604, 345712

 Fax: 0266-345712, 345604

 Url: https://www.primariagalautas.ro

 

Atribuțiile Secretarului General

 ART. 243
     Atributiile secretarului general al unitatii/subdiviziunii
administrativ-teritoriale
     (1)  Secretarul general al unitatii/subdiviziunii
administrativ-teritoriale indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele
atributii:
     a) avizeaza proiectele de hotarari si contrasemneaza pentru
legalitate dispozitiile primarului, respectiv ale presedintelui
consiliului judetean, hotararile consiliului local, respectiv ale
consiliului judetean, dupa caz;
     b) participa la sedintele consiliului local, respectiv ale
consiliului judetean;
     c) asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia
dintre consiliul local si primar, respectiv consiliul judetean si
presedintele acestuia, precum si intre acestia si prefect;
     d) coordoneaza organizarea arhivei si evidenta statistica a
hotararilor consiliului local si a dispozitiilor primarului, respectiv a
hotararilor consiliului judetean si a dispozitiilor presedintelui
consiliului judetean;
     e) asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile,
institutiile publice si persoanele interesate a actelor prevazute la
lit. a);
     f) asigura procedurile de convocare a consiliului local, respectiv a
consiliului judetean, si efectuarea lucrarilor de secretariat,
comunicarea ordinii de zi, intocmirea procesului-verbal al sedintelor
consiliului local, respectiv ale consiliului judetean, si redactarea
hotararilor consiliului local, respectiv ale consiliului judetean;
     g) asigura pregatirea lucrarilor supuse dezbaterii consiliului
local, respectiv a consiliului judetean, si comisiilor de specialitate
ale acestuia;
     h) poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si
completarile ulterioare, actul constitutiv si statutul asociatiilor de
dezvoltare intercomunitara din care face parte unitatea
administrativ-teritoriala in cadrul careia functioneaza;
     i) poate propune primarului, respectiv presedintelui consiliului
judetean inscrierea unor probleme in proiectul ordinii de zi a
sedintelor ordinare ale consiliului local, respectiv ale consiliului
judetean;
     j) efectueaza apelul nominal si tine evidenta participarii la
sedintele consiliului local, respectiv ale consiliului judetean a
consilierilor locali, respectiv a consilierilor judeteni;
     k) numara voturile si consemneaza rezultatul votarii, pe care il
prezinta presedintelui de sedinta, respectiv presedintelui consiliului
judetean sau, dupa caz, inlocuitorului de drept al acestuia;
     l) informeaza presedintele de sedinta, respectiv presedintele
consiliului judetean sau, dupa caz, inlocuitorul de drept al acestuia,
cu privire la cvorumul si la majoritatea necesare pentru adoptarea
fiecarei hotarari a consiliului local, respectiv a consiliului judetean;
     m) asigura intocmirea dosarelor de sedinta, legarea, numerotarea
paginilor, semnarea si stampilarea acestora;
     n) urmareste ca la deliberarea si adoptarea unor hotarari ale
consiliului local, respectiv ale consiliului judetean sa nu ia parte
consilierii locali sau consilierii judeteni care se incadreaza in
dispozitiile art. 228 alin. (2); informeaza presedintele de sedinta,
sau, dupa caz, inlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea
situatii si face cunoscute sanctiunile prevazute de lege in asemenea
cazuri;
     o) certifica conformitatea copiei cu actele originale din arhiva
unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
     p) alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date prin acte
administrative de consiliul local, de primar, de consiliul judetean sau
de presedintele consiliului judetean, dupa caz.

     (2)  Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr.
273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si
completarile ulterioare, in situatiile prevazute la art. 147 alin. (1)
si (2) sau, dupa caz, la art. 186 alin. (1) si (2), secretarul general
al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale indeplineste functia
de ordonator principal de credite pentru activitatile curente.
     (3)  Secretarul general al comunei, al orasului, al municipiului,
respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului
comunica o sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale camerei
notarilor publici, precum si oficiului de cadastru si publicitate
imobiliara, in a carei circumscriptie teritoriala defunctul a avut
ultimul domiciliu:
     a) in termen de 30 de zile de la data decesului unei persoane, in
situatia in care decesul a survenit in localitatea de domiciliu;
     b) la data luarii la cunostinta, in situatia in care decesul a
survenit pe raza altei unitati administrativ-teritoriale;
     c) la data primirii sesizarii de la oficiul teritorial, in a carei
raza de competenta teritoriala se afla imobilele defunctilor inscrisi in
carti funciare infiintate ca urmare a finalizarii inregistrarii
sistematice.

     (4)  Sesizarea prevazuta la alin. (3) cuprinde:
     a) numele, prenumele si codul numeric personal ale defunctului;
     b) data decesului, in format zi, luna, an;
     c) data nasterii, in format zi, luna, an;
     d) ultimul domiciliu al defunctului;
     e) bunurile mobile sau imobile ale defunctului inregistrate in
evidentele fiscale sau, dupa caz, in registrul agricol;
     f) date despre eventualii succesibili, in format nume, prenume si
adresa la care se face citarea.

     (5)  Atributia prevazuta la alin. (3) poate fi delegata catre una
sau mai multe persoane care exercita atributii delegate de ofiter de
stare civila, prin dispozitia primarului la propunerea secretarului
general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
     (6)  Primarul urmareste indeplinirea acestei atributii de catre
secretarul general al comunei, al orasului, al municipiului, respectiv
al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului sau, dupa caz,
de catre ofiterul de stare civila delegat, in conditiile alin. (5).
     (7)  Neindeplinirea atributiei prevazute la alin. (3) atrage
sanctionarea disciplinara si contraventionala a persoanei responsabile.
     (8)  Secretarii generali ai comunelor si cei ai oraselor unde nu
functioneaza birouri ale notarilor publici indeplinesc, la cererea
partilor, urmatoarele acte notariale:
     a) legalizarea semnaturilor de pe inscrisurile prezentate de parti,
in vederea acordarii de catre autoritatile administratiei publice locale
de la nivelul comunelor si oraselor a beneficiilor de asistenta sociala
si/sau serviciilor sociale;
     b) legalizarea copiilor de pe inscrisurile prezentate de parti, cu
exceptia inscrisurilor sub semnatura privata

Share This:

Comments are closed.